bloggande

idag blev det liv på en annan blogg jag följer.
missuppfattningar blev till hårda ord.
det är nog tyvärr nackdelen med bloggande.
man vet aldrig hur folks humör är för dagen.
o man kan ju bara hoppas att folk som är sura o trista skippar att läsa på internet den dagen.

jag är själv bra på hjärnspöken.
o ibland tolkar även jag in saker jag inte borde ha gjort.
tråkigt men sant.
dock tar jag det inte över en blogg då.
jag tar det direkt m personen.

igår var jag etiskt forum på us.
där pratade man om tryckfrihet o vilka man eg ska namnge i pressen.
östgöta correns chefsredaktör pratade om att justitiekanslern nu vill riva
upp den gällande tryckfriheten som faktiskt är äldst i världen o från år 1766!
och varför? jo just det... internet.
internet är hårt o kallt o dömande. man har en rå attityd och går till personangrepp.
dock tycker jag inte det räcker för att riva upp en sån underbar förordning. men ngt måste
göras. människor får skippa de hårdaste orden. varför inte ta det face till face o verkligen få
svar på tal. det är smidigt att starta en debatt där man väljer själv när och om man ska svara eller
inte.

aja. ta inte åt er av allt folk skriver. tolka inte in för mycket.
och skippa internet om ni inte kan hantera saker den dagen.

kram

Kommentarer
Postat av: augusta

...du har så rätt...



I allt=)

KRAAAAM

2009-03-27 @ 22:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0